torsdag den 8. januar 2015

Fødselsdagskort fra i sommer

Dette kort lavede jeg i sommer til en ven der fyldte 42.
Han elsker dyr og går på jagt, ved godt det er lidt af en modsigelse :) Men dette er kortet jeg lavede til ham.

Jeg har brugt en Spellbinders die og karton der ligner krokodille skind.
Det var første og, ind til videre, første gang, jeg har brugt 3D billeder.
Jeg synes selv resultatet er ok. Han blev i hvert fald glad og det er jo det vigtigste.





Dette kort lavede jeg et par måneder senere, til vennens kæreste, min veninde. Hende og jeg deler en kærlighed for lilla, så det var en fornøjelse at lave.
De brugte dies er alle Spellbinders.
Sløjfen er en dobbelt sløjfe jeg selv har bundet.

Perlerne i hjørnerne er enkelt perler, sat på på øjemål. Det er jeg sluppet ret godt fra,  hvis jeg selv skal sige det :)


På dette billede kan man virkelig se hvordan papiret skinner. 







Dette er æsken til kortet.
Midten er ikke et hul, men gennemsigtig plast.


Og her er så kortet i æsken.
På dette billede kan man virkelig se spillet i det lillae karton. Det forsvinder på de andre billeder men det er en form for is effekt.



Dette kort lavede jeg til min svigermor. Hun skulle bruge det til hendes søsters 70 års fødselsdag. 
Jeg har brugt en af de nye Spellbinders på kortet. Foden er en Marianne Design die. Perlerne er igen sat på øjemål. Kartonen er den samme is effekt som det lillae kort. Effekten ses tydeligt på æsken. Lækkert, ikke?





2 kommentarer:

  1. Flotte kreationer, Rikke.
    Jeg er især vild med det smukke kort til din svigermor og æsken.

    SvarSlet
  2. De er super fine alle sammen med mange skønne effekter.

    SvarSlet